Ár és érték

Volt egyszer egy Google One Pass. Az online tartalom ára

Hat éve zárta le a Google az One Pass-t

google one passAkad, aki még emlékszik ezekre a megabájtokban izzó napokra? 2011. február 15-én az Apple inc. bejelentette új előfizetési rendszerének indulását. Másnap a Google is sietve beharangozta saját elképzelését, a One Passt.

A Google One Pass egy olyan online áruház volt, amelyet a Google fejlesztett ki azoknak a tartalom-megjelenítőknek, akik előfizetést kívánnak eladni a tartalmukhoz, hasonlóan az Android Markethez, ahol az “apps” mobileszközön keresztül kerül értékesítésre a felhasználóknak. Az One Pass felajánlotta a nagyméretű médiumokkal rendelkező független kiadóknak, hogy bármilyen méretű megjelenítők számára az online tartalmat a Google szolgáltatásán keresztül értékesítheti. Az internetes online tartalom Androidos mobileszközökön (laptop, tablet, okostelefon) volt elérhető. A Google 2012. április 20-án lentette be az One Pass lezárását.

A témával annak idején több száz angol és tucatnyi magyar nyelvű cikk foglalkozott. Az angol olvasók bőséges összefoglalót és további linkeket találhattak akkoriban a weben, a hazai hírforrásokra szorulók kevesebbet, a Médiablog így foglalta össze az online marketin stratégia lényeget:

A Google nyerte a kommunikációs versenyt

A kommunikációs versenyt ebben a körben a Google nyerte, mert ügyesen rátelepedett az Apple bejelentésére, tematizálta a sajtót. A korábbi rossz fiú (“a Google hazavágja az újságokat”) most ismét a sajtó megmentőjeként léphetett fel. Míg azonban az Apple egy máris működő megoldást kínál, a Google One Pass csak egy távolabbi, részleteit illetően még csak meglehetősen ködös elképzelés.

Hát igen, jól hangzik, hogy miközben a gonosz Apple 30 százalékos jutalékkal húzza le a kiadókat, a jóságos Google csak szerény 10 százalékos hozzájárulást kér… A baj csak az, hogy ez így nem igaz! A két cég előfizetési megoldása egészen másféle tartalomra vonatkozik. Az Apple alkalmazásokon belüli (in-app) fizetési megoldást kínál a kiadóknak, a Google pedig többféle tartalomhoz (webeshez és mobiloshoz) kínál hozzáférést egyszeri (“single sign on”) belépéssel .

Az Apple megoldása a már most 160 millió regisztrált felhasználóval rendelkező iTunesra és az iPhone – iPad – iPod Touch felhasználók kiemelkedő fizetési hajlandóságára épít. A One Pass kedvezőbb osztozkodási mutatója és kiadókkal szembeni nagyobb engedékenysége (nem akarja kizárólagosan birtokolni a vásárlók adatait) önmagában dicséretes, de nem szabad megfeledkezni róla, hogy az egyelőre leginkább a webes tartalmakra szorítkozik. De miért akarna bárki is önként átengedni 10 százalékot a Google-nak abból, amit nem is a Google platformján kíván értékesíteni? (Ráadásul a One Pass a széleskörűen elfogadott iTuneshoz képest jelenleg csak marginális szerepet betöltő, sokat bírált Google Checkout rendszerre épül.)

Miközben tehát az Apple egy már működő piacra (iPhone-iPad appok) kínál az eddiginél kényelmesebb megoldást, a Google One Pass egyelőre a finoman fogalmazva is vitatott webes fizetős falakra szerelne fel pénztárgépet. Az ebben rejlő lehetőségek korlátozott voltát jól mutatja, hogy a kiadott közleményekben és a kiszivárogtatásokban szó sincs a nagy amerikai kiadókról, a legismertebb lapokról. A Google egyelőre inkább európai kiadókkal – köztük az Axel Springerrel – próbálkozik. Lehet, hogy nemsokára One Passal vehetjük meg a Kiskegyed cikkeit?



pr-cikk ára

A linképítésben jelentős szerepet játszó, weboldalra vagy blogra kihelyezett PR-cikk ára a megjelenés helyétől függ, azaz a publikáló oldal keresőmarketing értékétől. A linkre kattintva kérjen árajánlatot! Azonnali cikk- és link-elhelyezés itt: termék és honlap ajánló pr cikk linképítés marketing portál.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!