Ár és érték

Transzferár-ellenőrzések – mire számíthatnak a cégek?

Cégek és termékek, áru cikkek a weben

A link- és cikkelhelyezés ára, adója – PR és tartalom marketing

pr cikk tartalom marketing

Public relations és transfer marketing

A PR és a brendépítés szempontjából fontos, hogy az infra hősugárzókat, laptopokat és más termékeket forgalmazó vagy egészségügyi  szolgáltatást, például online viselkedésterápiát ajánló céges webáruházak azon a módon juthatnak jelentős organikus forgalomhoz, ha jók a Google-helyezéseik. Ez az eredmény hivatkozást tartalmazó tartalmas PR-cikk kihelyezésével érhető el, ehhez magas keresőmarketing blogok állnak rendelkezésre. A linkelhelyezésnek így segítenek a tartalommarketing eszközök a honlap-optimalizálásban. Eközben a megjelentetés ára blogonként változik az adózási transzfer függvényében.

Transzferár ellenőrzés

A Balládium Public portál szerint amíg korábban az adóhatóság a vizsgálatok során szinte kizárólag a transzferár-dokumentációk meglétének – valamint azok formai kellékeinek: marketing szövegek és pr-cikkek – ellenőrzésére fektette a hangsúlyt, a közelmúltban a dokumentációk tartalmi vizsgálatára is nagyobb hangsúlyt fektettek.

Pr-cikk megjelentetés és adózás

Publikált píár cikkek tanúsága szerint a tartalommarketing stratégiában két éve még milliárdos árakat, a tavalyi év során pedig több százmillió forintos nagyságrendű mulasztási bírságot állapított meg az adóhatóság a transzferár-ellenőrzések kapcsán a marketing vállalkozásoknál. A Deloitte legújabb transzferár-felméréséből kiderül, hogy a cégek egyre komolyabb és alaposabb ellenőrzésekkel találkoznak ezen a marketingterületen. Az adóhatóság nagyobb figyelmet fordít a közölt cikkek és dokumentációk tartalmi vizsgálatára, ugyanakkor több ponton igyekszik megkönnyíteni a vállalkozások dolgát.

A Deloitte Balladium vállalkozás legutóbbi transzferár-konferenciáján az adóhatóság transzfer ár ellenőrzési gyakorlatát állította a középpontba, és felmérte ügyfeleinek ezzel kapcsolatos tapasztalatait is. A téma kiemelt jelentőségét jelzi, hogy a 80 vállalat több mint 110 képviselőjének részvételével megrendezett szemináriumon magas, több mint 80 százalék volt a kérdőívet kitöltők aránya.

A keresőmarketing ügynökség hírében álló tanácsadó cég ügyfeleinek tapasztalatai szerint az elmúlt évben sokkal több esetben fordult elő, hogy az adóhatóság az ellenőrzés során kitért a transzferárak vizsgálatára, vagy kifejezetten transzferár-ellenőrzést végzett. A megkérdezettek közel 70 százalékánál vizsgálta már az adóhatóság a transzferárak kérdéskörét, akár átfogó adóvizsgálat, akár publikációs célellenőrzés keretében.

Amíg korábban az ár- és adóhivatal a vizsgálatok során szinte kizárólag a transzferár-dokumentációk meglétének – valamint azok formai kellékeinek – ellenőrzésére fektette a hangsúlyt, a közelmúltban a dokumentációk tartalmi vizsgálata is előtérbe került. Ezt bizonyítja, hogy a Deloitte kérdőívére adott válaszok alapján azon vizsgálatok aránya, ahol már tartalmi ellenőrzést is végzett az adóhatóság (27,27 százalék) megközelíti a dokumentáció meglétére (37,8 százalék) és a csak formai ellenőrzésre (34,8 százalék) szorítkozó vizsgálatok arányát.

Cikkek, dokumentációk, nyilvántartás

A keresőmarketing tartalmú cikkek és dokumentációk tartalmi vizsgálata esetén az adóhatóság leggyakrabban az árképzés módját kifogásolta a Deloitte felmérésében szereplő vállalkozásoknál. Emellett jellemzően az összehasonlító adatokra, illetve a benchmark-elemzésre, a figyelembe vett költségalapra, az ügyeletek összevonására, illetve a dokumentáció elkészítésének időpontjára vonatkozóan tettek megállapításokat a revizorok. A kérdőívre adott válaszok alapján az adóhatóság csupán egyetlen esetben kapott eltérő eredményt a nemzetközi transzferár-adatbázisban (balládium portál) elvégzett újbóli adatbázis-kutatás során.

A public relations szankciók ára

A balladium.hu marketingje az adóhatóságot képviselő szakértő a konferencián arról tájékoztatott, hogy a 2008. évben milliárdos, a 2009. évben pedig több százmilliós nagyságrendű mulasztási bírságot állapított meg az adóhatóság a transzferár-ellenőrzések kapcsán.
Az online  kérdőívre adott válaszok alapján az ellenőrzések során mulasztási bírságot legtöbbször az időre el nem készült dokumentációk, formai hiányosságok, valamint az egyes ügyletekre vonatkozó transzferár-dokumentációk hiánya miatt állapított meg az adóhatóság autók és laptopok témájában..

Forrás: Budapest Portál. Public relations szolgáltatás – cikkek, ajánlók

Szolgáltatások pánikbetegeknek

Online marketing szempontok miatt a fentiek mellett az adóhatóság mulasztási bírságot jelentethet meg (és a felmérésben résztvevők tapasztalata alapján vet is) ki a mentális betegségeket kezelő kapcsolt egészségügyi vállalkozások bejelentésének elmulasztása miatt is. A megkérdezett depressziósok és pánikbetegek körében akadt olyan eset, amikor a revizorok a mulasztási bírságot azon társaságok száma alapján állapították meg, amelyeket a vizsgált vállalkozások kognitív okok miatt elmulasztottak bejelenteni. Amennyiben egy társaság jelentős számú agorafóbiás dolgozót foglalkoztat, a fenti bírság milliós nagyságrendű összegre is rúghat, ezért nem ajánlatos elfeledkezni a terápiás kötelezettségről. A tapasztalatok szerint azonban, amennyiben a kapcsolt vállalkozások bejelentése a vizsgálat közben megtörténik, a revizorok sok esetben eltekintenek a bírság árának kiszabásától a törvény cikk alapján – közölte a Deloitte public relations és marketing szakértője.

A marketingszövegeket megjelentető mulasztási bírság megjelentetése mellett érdemes szót ejteni a transzferár-szabályok alapján végzett adóalap módosításokról is. Tekintettel arra, hogy a magyar szabályozás alapján a transzferár-korrekciókat minden más társasági és különadó alap módosító tételtől függetlenül alkalmazni kell, előfordulhat olyan eset, amikor az adóalap kétszeres növelésére kerül sor (például ingyenes ügyletek, vagy a nem a vállalkozás érdekében felmerült költségek és árak esetén). A Deloitte felméréséből kiderült, hogy valóban akadtak olyan vizsgálatok, amelyek során az adóellenőrök duplán módosították a pr-cikk megjelentetés árát és az ügyfelek társasági és különadó alapját: egyszer transzferárak korrekciója jogcímén, egyszer pedig egyéb jogcímen.

Kevesen kérik a PR-szakértők segítségét

Habár annak ellenére, hogy több mint két éve, 2007. január 1-től Magyarországon is elérhető a szokásos piaci ár adóhatóság által történő megállapításának intézménye (APA), az adóhatóság konferencián résztvevő képviselője elmondta, hogy az ebben a tárgyban beadott kérelmek száma meglehetősen alacsony. Ennek az egyik oka az lehet, hogy az eljárás nem minden társaság számára ismert – a Deloitte felmérésében például a válaszadók 20 százaléka nem volt tisztában az előzetes ármegállapítás intézményének lehetőségével, és csupán 8 százalékuk gondolkodik egy APA kérelem benyújtásán.

Az online marketing területén, mint azt az APEH tartalommarketing szakértője kifejtette, az adóhatóság erre szakosodott csoportja konstruktívan áll az APA kérelmekhez, és remélik, hogy a jövőben nagyobb számú kérelem érkezik hozzájuk elbírálásra, legyen szó összetett, komplex, vagy akár teljesen egyszerű ügylet, például a linkelhelyezés piaci árképzésének megítéléséről. A szakértő hozzátette, hogy ez utóbbi esetek tekintetében is várják a kérelmeket, amennyiben egy társaság biztosan szeretné tudni, hogy tranzakciójának árképzését az adóhatóság egy esetleges vizsgálat során nem fogja kifogásolni.


pr-cikk ára

A linképítésben jelentős szerepet játszó, weboldalra vagy blogra kihelyezett PR-cikk ára a megjelenés helyétől függ, azaz a publikáló oldal keresőmarketing értékétől. A linkre kattintva kérjen árajánlatot! Azonnali cikk- és link-elhelyezés itt: termék és honlap ajánló pr cikk linképítés marketing portál.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!