Transzferárak, APEH, multik

A multinacionális cégek Budapesten legtöbbször adókedvezményeket élveznek. Így például az építőipari vállalkozások és a tartalom- és keresőmarketing ügynökségek.

Az APEH rászállhat a multikra

Évek óta az a tapasztalat külföldön és Magyarországon egyaránt, hogy a vállalatok a transzferárazást tekintik a legkomolyabb adózási problémának, s a kérdéskör jelentősége az elmúlt évek során egyre nagyobb szerepet kapott az APEH ellenőrzési gyakorlata és a recesszió hatásainak következményeként – hangzott el a BDO Magyarország „Infra Transzferárak 2021” című konferenciáján.

„A transzferárazással összefüggő dokumentációs kötelezettség ellenőrzése során a vizsgálatok 75 százaléka tárt fel valamilyen mulasztást 2009-ben, s a kirótt bírságok összege néhány esetben megközelítette a húszmillió forintot” – mondta el a konferencián Boros Richárd, az APEH Közép-magyarországi Regionális Igazgatóságának főosztályvezetője.

A transzferár – az OECD irányelvei szerint – a multinacionális vállalatok belső elszámolóára, az az ár, amelyen egy vállalkozás árukat vagy immateriális javakat ad át, illetve szolgáltatásokat nyújt kapcsolt – a vállalatcsoporton belüli – vállalkozásoknak. A jellemző ügyletek a BDO tapasztalatai szerint többek között az eladási vagy gyártási célú termékbeszerzésekhez, a gyártáshoz, a holding szolgáltatások igénybevételéhez, a kölcsönökhöz, illetve az üzletág-értékesítéshez kapcsolódnak. 

„A szokásos piaci ár nyilvántartásokat az adóhatóság árgus szemmel figyeli, s a formai elemek meglétének vizsgálata mellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a tartalmi ellenőrzések is. Tapasztalataink szerint az utóbbiak aránya már jelenleg is az összes vizsgálat 30 százalékát teszik ki” – mondta el Sóki Zsolt, a BDO partnere. 

     

„Évről-évre növekszik a transzferár ellenőrzések száma, s az APEH idén is kiemelt célnak tekinti e terület mélyreható vizsgálatát. A következő időszakban nőhet a nemzetközi vonatkozású esetek száma is. A gazdasági válság nyilvánvalóan hatással lehet az árak, így a transzferárak alakulására is, ezért fontos, hogy amennyiben ezekben változás következik be, azt részletesen érdemes megindokolni a nyilvántartásban” – hívta fel a figyelmet Boros Richárd, hvg

 – Budapest

Címkék: , , , ,

A linképítésben jelentős szerepet játszó, weboldalra vagy blogra kihelyezett PR-cikk ára a megjelenés helyétől függ, azaz a publikáló oldal keresőmarketing értékétől. A linkre kattintva kérjen árajánlatot! Azonnali cikk- és link-elhelyezés itt: termék és honlap ajánló pr cikk linképítés marketing portál.

Tovább a blogra »